بهین انبار آرا

تولید کننده انواع قفسه بندی انبار

بهین انبار آرا

تولید کننده انواع قفسه بندی انبار

با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه مشاوره، طراحی٬ تولید، تامین و نصب قفسه بندی انبار و تجهیزات انبار صنعتی سبک و سنگین، ساده و اتوماتیک …
بهینه سازی انبار شما تخصص ماست!

قفسه پالت راک شرکت بهین انبار آرا

پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶ ق.ظ

امروزه از قفسه بندی های مختلفی جهت نظم دهی و همینطور داشتن زیبایی بیشتر در انبارها استفاده می شود. یکی از رایج ترین انواع قفسه بندی های انبار که مناسب برای انبارهای بزرگ صنعتی می باشد، قفسه بندی پالت راک می باشد. از قفسه پالت راک برای نگهداری از محصولات سنگین در انبارهای بزرگ استفاده می شود.

برای اینکه از فضاهای داخلی انبارها بیشترین استفاده را کرد و علاوه بر آن دسترسی و جابه جایی محصولات به راحتی انجام شود، از قفسه پالت راک استفاده می شود که محصولات سنگین در پالت های مسطح به صورت طبقاتی روی هم قرار می گیرند. برای جابه جایی محصولات در این نوع از قفسه بندی ها، از لیفتراک استفاده می شود.

کارشناسان ما در شرکت قفسه بندی بهین انبار آرا، که یکی از طراحان و تولید کنندگان انواع قفسه بندی می باشد، با ارائه این گزارش در نظر دارند راهنمایی های لازم را در خصوص ویژگی ها، مزایا و معایب، قیمت و خرید قفسه بندی پالت راک را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

کاربرد قفسه بندی پالت راک

هر یک موارد زیر از کاربرد های متنوع قفسه پالت راک را در اختیار شما قرار خواهد داد:

  • استفاده صحیح از فضاها نسبت به سطح انبار

  • مناسب برای انبارهای نگهداری از محصولات فروشگاه های بزرگ
  • چیدمان مواد غذایی در سردخانه های صنعتی و نیمه صنعتی
  • انبارهای نگهداری از قطعات یدکی
  • مناسب برای کارگاه ها و تولیدی های بزرگ صنعتی و نیمه صنعتی

قفسه بندی پالت راک مناسب برای نگهداری از محصولات مختلفی همچون بشکه، کویل و غیره در محیط های مختلف می باشد.

آشنایی با ویژگی های قفسه بندی پالت راک

برای اینکه این نوع قفسه بندی از راندمان، امنیت و طول عمر بالایی برخوردار باشد، در طراحی و تولید قفسه بندی پالت راک ویژگی های منحصر به فردی به کار برده شده که در ادامه به معرفی هر یک ویژگی های قفسه پالت راک خواهیم پرداخت:

  • دسترسی آسان به طبقات بارگذاری

  • طراحی قفسه بندی پالت راک بهین انبار به صورت منحصر به فرد بوده و هر یک از ارتفاع، اندازه دهانه و عمق پالت ها را می توانید متناسب با شرایط سالن و نوع محصولات انتخاب کنید.
  • می توان این قفسه بندی را به صورت ردیف های یک پالت، دو و یا سه پالت در کنار یکدیگر قرار داد که هر یک از این موارد با توجه به وزن محصولات، تعداد آنها و فضای سالن و همینطور نوع لیفتراک انتخاب می شود.
  • با توجه به نوع محصولات می توان از پالت های مسطح یا دیواره دار استفاده کرد.
  • سیستم بارگذاری و تخلیه در قفسه پالت راک به صورت By order می باشد.
  • قفسه بندی پالت راک از فریم های پیچ و مهره ای و بازوهای افقی با قابلیت اتصال کلیپی به ستون ها تشکیل شده است.
  • رنگ کلیه اجزای فریم ها با فام طوسی، بازوها و رابط ها با فام نارنجی آلکید آمید مایع بوده که این رنگ آمیزی با توجه به سلیقه مشتری، شرایط آب و هوایی با پوشش رنگ پودر یا گالوانیزه گرم نیز در انوع قفسه بندی پالت راک بهین انبار آرا قابل تغییر می باشد.
  • یکی دیگر از مواردی که در شرکت قفسه بندی بهین انبار می تواند با توجه به انتخاب و سلیقه مشتری انتخاب شود، استفاده از گارد محافظ و ریل های راهنما در کف برای یکنواختی حرکت ماشین آلات و جلوگیری از ضربات احتمالی می باشد.
  • نوع ستون ها با توجه به فاکتورهایی از قبیل فاصله طبقات، فاصله طبقه اول از زمین و بار دهانه هر پالت محاسبه می گردد.
  • یکی از پیشنهادات بهین انبار آرا جهت افزایش ضریب ایمنی و عدم سقوط پالت ها به دلیل غیر استاندارد بودن پالت ها و یا عدم مهارت راننده لیفتراک، استفاده از زیر پالتی می باشد.

 

معرفی قطعات و اجزای تشکیل دهنده قفسه بندی پالت راک

همانطور که در مطالب بالا هم اشاره کردیم، قفسه بندی پالت راک از اجزا و قطعات مختلفی همچون: قاب، ستون، پالت پروفیلی، پالت بشکه، پالت قرقره ای، رابط مهاربندی ستونی، ضربدری و افقی و قفل بازوها تشکیل شده که در ادامه می خواهیم به معرفی بیشتری از هر یک از اجزای این نوع قفسه انبار بپردازیم:

قاب پالت راک

یکی از مهمترین قسمت های قفسه پالت راک، قاب یا فریم آن می باشد که مقاومت و میزان استقامت های قفسه پالت راک به قاب آن بستگی دارد. ارتفاع قاب پالت راک با توجه به شرایط سالن تعیین می شود. برای افزایش مقاومت و امنیت قفسه بندی پالت راک هر یک از موارد زیر انجام می شود:

  • استفاده از مهاربندی ضربدری و افقی و ستون
  • جهت اتصال قاب به زمین از کفی ستون مهره ای، صفحه ترازو و رول بلت استفاده می شود.

ستون قفسه پالت راک

برای افزایش استقامت و نگهداری از آن، از ستون هایی استفاده می شود که این ستون ها در انواع مختلفی ساخته شده که میزان تحمل بار هر دهانه و فواصل طبقات در انتخاب هر یک از انواع آن موثر می باشد. این نکته را باید اضافه کنیم که برای محافظت از قفسه بندی در برابر برخورد لیفتراک، از محافظ های مخصوص استفاده می شود.

مهاربند قاب

مهار بند قاب یکی دیگر از اجزای مهم متصل به قاب بوده که هدف از استفاده از اجزا افزایش مقاومت و قدرت نگهداری قاب می باشد. مهاربندها همگی توسط پیج و مهره به صورت مورب یا افقی به ستون متصل میشوند.

پالت پروفیلی

برای افزایش ایمنی قفسه هایی که پالت های چوبی برای نگهداری از وسایل و محصولات استفاده می شود، از پالت پروفیلی استفاده می شود. به دلیل شبکه ای بودن و همینطور به کار رفتن پروفیل در آن از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

محافظ قاب پالت راک

یکی از اجزای مهم قفسه پالت راک که باید مقاومت خوبی داشته باشد، قاب های آن می باشد. محافظ قاب یکی از مهمترین وسایل و تجهیزات ایمنی برای این نوع سیستم ها بوده که در صورت استفاده مقاومت و استقامت پالت و قاب را در برابر ضربه های احتمالی مانند برخورد لیفتراک بالا خواهد برد.

 

رابط پشت به پشت

رابط پشت به پشت را جهت افزایش پایداری قفسه هایی که به صورت تک پالت، دو و یا سه پالت در کنار هم قرار گرفته اند استفاده می کنند.

بازوی پالت راک

محل قرارگیری تمام اقلام پالتی در قفسه بندی های پالت راک، بر روی بازوها است که هر یک از آنها از طریق کلیپ های ناخنی به ستون متصل می شود. هر یک از انواع بازوهای به کار رفته در ساختار این قفسه ها شامل موارد زیر می باشد:

  • بازوی رولفرم با کلیپ سه ناخنه
  • ازوی رولفرم با کلیپ چهار ناخنه
  • بازوی قوطی استاندارد با کلیپ سه ناخنه

کفی ستون راک پالت

ستون های عمودی که در قاب ها به کار برده شده، باعث چیدمان ثابت و مقاوم پالت ها در کنار یکدیگر می شود. به منظور اتصال ستون به زمین و توزیع بار روی کف از کفی ستون با رول بوت استفاده میشود. این کفی ها از نوع سبک، سنگین و فوق سنگین می باشند که با توجه به وزن محصولات و تعداد طبقات قفسه ها و ارتفاع آنها می توان یکی از این سه نوع را استفاده نمود.

قفل اطمینان بازو

در ساختار قفسه بندی پالت راک از قفل هایی از نوع پینی جهت جلوگیری از جدا شدن بازوها از ستون استفاده می شود که با نام قفل اطمینان بازو شناخته شده است.

واسط افزایش ارتفاع ستون راک

با افزایش تعداد محصولات به طور حتم شما مجبور به افزایش ارتفاع ستون ها خواهید شد. در این صورت از واسط افزایش ارتفاع که توسط پیچ و مهره به هم متصل هستند استفاده خواهد شد.

بهین انبار با بیش از 30 سال سابقه فعالیت یکی از نام های شناخته شده در زمینه طراحی و تولید انواع قفسه بندی انبار می باشد که متناسب با شرایط انبار و نوع کالا و خواسته مشتری قفسه ها را به صورت سفارشی نیز تولید می کند. برای برقراری ارتباط با این مجموعه و دریافت مشاوره رایگان می توانید نام بهین انبار را در اینترنت جستجو کنید یا با شماره 02634090924 تماس بگیرید.

سایت بهین انبار : https://behinanbar.ir/

آدرس : شهرک صنعتی اشتهارد، انتهای بلوار ابوریحان، ملاصدرای غربی، ترنم دوم، ترانه اول

  • لادن موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی